Programy

Sem vložte podnadpis

Základní škola

Pro střední školy

Doporučená (nikoliv povinná) témata

Vložte svůj text...

  • 1. ročník - "Chovám se bezpečně" - dvouhodinový program na téma: co je bezpečí, jak se chovat bezpečně v oblasti zdraví, sexuálního obtěžování, obtěžování od cizích lidí...
  • 2. ročník - "Nejsme jen spolužáci, ale i kamarádi" - dvouhodinová lekce zaměřená na uvědomění si a rozlišování žádoucího a nežádoucího chování v kolektivu a důležitosti navazování přátelských vztahů.
  • 3. ročník - "Nikotin mě neláká" - dvouhodinový program na téma: co je to závislost, nebezpečí nikotinu, návykové látky se zaměřením na vytvoření postoje k nim v této věkové kategorii.
  • 4. ročník - "Bavím se i bez alkoholu" - dvouhodinový program na téma: nebezpečí závislosti, co je to alkohol a alkoholismus, rizika s ním spojená.
  • 5. ročník - "Jak se nestát závislým na počítači" - dvouhodinový program zaměřený na rizika přílišného trávení času na počítači, netolismus, gamblerství a podporu různorodého trávení volného času dětí.
  • 6. ročník - "Jsem, jaký jsem" - šestihodinový program na téma: sebevědomí, sebepřijetí a řešení problémů v pubertě.
  • 7. ročník - "Nenechám se vyprovokovat" - šestihodinový program zaměřený na téma: agresivita, její zvládání a její alternativy. Způsoby a možnosti alternativních forem chování v zátěžových situacích, nácvik asertivních dovedností.
  • 8. ročník - "Co smím, nesmím a musím" - šestihodinový program zaměřený na právní vědomí, převzetí odpovědnosti sám za sebe, právní zarámování některých situací z běžného života žáků.
  • 9. ročník - "Kdo jsem, kam jdu, co chci"- šestihodinový program zaměřený na téma: sebepercepce, hodnotová orientace, můj pohled do budoucnosti, přechod na střední školu.

Dále v nabídce:

Tyto programy lze objednat samostatně či jako doplnění výše uvedeného komplexního programu.

Novinky:

  • "Emoce nejsou nemoce" - dvouhodinový program zabývající se zážitkovým způsobem základními lidskými emocemi, jejich funkcí a EQ.
  • "Nemusíte na nás křičet" - program zaměřený na podporu autoregulace chování - žáci budou mít možnost být konfrontováni se způsoby utišení a zvládání třídy a dostanou doporučení, jak mohou aktivně participovat na pozitivním chování ve třídě.
  • "Cesta k dospělosti" - dvouhodinový program zaměřený na vnímání rozdílu mezi dětským a dospělým přístupem s životu a sobě samému.
  • "Mluvím i beze slov" - program zabývající se neverbální složkou komunikace, který zdůrazňuje význam gest, mimiky a postoje v mezilidském kontaktu.
  • "Rizika pornografie" - program zabývající se prevencí závislosti na pornografii vysvětlí žákům rizika a dopady sledování pornografie na vztahy a psychosexuální vývoj jedince.
  • "Co vše chceme sdílet" - pro druhý stupeň ZŠ zaměřený na všeobecná rizika a možné formy zneužití sdílených osobních údajů, fotek a videí online.
  • "Lehké drogy" - program pro 8. ročník ZŠ a pro SŠ věnující se specifické skupině návykových látek, vysvětlující rizika a další aspekty užívání a související legislativy v ČR.
  • "Mindfulness" - dvouhodinový program pro II. stupeň ZŠ a pro SŠ zaměřený na soustředění, všímavost a kontakt se svým já.

Stálá nabídka:

  • "Je nám spolu dobře" - podpora pozitivních vztahů a posilování vazeb mezi žáky ve třídě. (Vhodné pro třídy s nenarušenými vztahy. V opačném případě volte program selektivní primární prevence)
  • "Spolupracující třída" - v rámci prožitkového programu dochází k pojmenování a nácvikům základních principů fungující spolupráce ve skupině.
  • "Umím říci ne" - způsoby a možnosti alternativních forem chování v zátěžových situacích, nácvik odmítání a asertivních dovedností.
  • "Stop posměchu" - program zabývající se prevencí posměchu, rozlišení škádlení a posmívání. Žáci si při něm mohou uvědomit pocity, jaké oběť posměchu zažívá, v rámci nácviků si vyzkouší, jak se lze v modelových situacích zachovat.
  • "Stop šikaně" - program, ve kterém jsou dětem předány základní informace o šikaně. Je při něm kladen důraz na posilování zdravých postojů žáků formou her a nácviků.
  • "Spojení tříd" příprava na sloučení dvou kolektivů, práce s pozitivy i obavami spojenými s touto změnou. Vhodné pro období druhého pololetí. V případě, že ke sloučení nedojde, lze hodiny využít po dohodě na jiné téma. Na přípravný program lze po spojení navázat adaptačním programem vedeným k upevnění nové třídní identity.
  • "O stupeň výš" - program věnovaný zpracování změn souvisejících s přechodem žáků na druhý stupeň.
  • "Třída a třídní - jeden tým" - program vhodný pro třídy, které mají nového třídního učitele. Je zaměřen na vzájemné sblížení, podporu dobré komunikace a poznání třídního učitele. Vyjasnění toho, co je pro obě strany (třídu i třídního) ve vzájemném vztahu podstatné a důležité.
  • "Prožitkové zmapování rolí" - Pokud žáci ve třídě znají své sociometrické pozice, zvyšuje to stabilitu vztahů ve třídě. Tento dvouhodinový program zahrnuje zpracování pozic ve třídě spolu s návaznou prací se zjištěnými skutečnostmi. Věnujeme se především přínosům a rizikům jednotlivých rolí pro třídní kolektiv.
  • "Bezpečně na internetu" - program zaměřený na problematiku sdílení a ochrany osobních údajů na internetu, zahrnuje nácvik vhodných reakcí v potencionálně nebezpečných situacích.
  • "Jak se bránit kyberšikaně" - program zahrnuje specifikaci pojmu kyberšikana, osvojení zásad prevence a základních reakcí při jejím výskytu.
  • "Stinné stránky internetu" - cílem tohoto programu je, aby žáci dokázali rozpoznat, které stránky na internetu mohou iniciovat rizikové chování.
  • "Kluci - holky - láska" - práce s pojmy gender a stereotyp, pojmenování a sdílení očekávání, která mají žáci v současné době od partnerského vztahu. Program je vhodný pro vyšší třídy druhého stupně ZŠ.
  • "Začátky intimního života" - program věnován otázkám souvisejícím se startem aktivního sexuálního života, prevenci sexuálně rizikového chování a rozlišení fyzické a psychické intimity. Program je vhodný pro vyšší třídy druhého stupně ZŠ.
  • "Stejní nebo jiní?" - program s cílem otevřít diskusi o předsudcích a stereotypech v oblasti národností, ras a náboženského vyznání apod. Program je vhodný pro vyšší třídy druhého stupně ZŠ.
  • "Kdo jsem a kam patřím" - dvouhodinový program zaměřený na rozbor stylů mládeže s jejich riziky a dopady, např. emo, gothic, punk a další. Program je vhodný pro vyšší třídy druhého stupně ZŠ.
  • "Jsem spokojený ve svém těle" - dvouhodinový program na téma přijetí vlastního těla i sebe sama v kontextu poruch příjmu potravy.
  • "Musím každou výzvu překonat?" - dvou- až čtyřhodinový program zaměřený na téma rizik, se kterými se žáci mohou setkat u některých druhů adrenalinových sportů. Řeč bude také o strachu a o tom, zda bát se je přirozené či nikoli. V případě potřeby může být zařazen i pohled na věc z hlediska zákona. Program je vhodný pro vyšší třídy druhého stupně ZŠ.
  • "Drogové závislosti, aneb co si vlastně pomyslet" - dvou až čtyřhodinový program věnovaný postojům k drogám, jednotlivým fázím závislosti, uvědomění si, jak droga může ovlivnit život člověka, pokud do něj vstoupí.
  • "Život není jenom online" - dvouhodinový program varující žáky před netolismem a syndromem FOMO.
  • "Hrozí i Vám - virus HIV" - dvouhodinový program, jehož cílem je seznámit žáky s riziky AIDS a s prevencí jeho vzniku.

Více zde: https://www.zivot-bez-zavislosti.cz/programy-prevence/vseobecna-primarni-prevence/
© 2020 Agentura P-R-Evolution. Václavské náměstí 1, Praha, 110 00
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma!